Zawieszenie pneumatyczne daje ogromny komfort jazdy przy jednoczesnej stabilności samochodu. Niestety tak samo jak zwyczajny typ, potrafi się zepsuć. Awaria nie następuje momentalnie. Nie powoduje też zazwyczaj końca jazdy, jednak z uwagi na wrażliwe elementy układu, powinniśmy ją jak najszybciej naprawić. W innym przypadku może dojść do bardziej rozległych uszkodzeń i podwyższenia kosztów naprawy.
Jedną z najczęściej występujących usterek przy pneumatycznym zawieszeniu są nieszczelności. Pojawiają się zazwyczaj w tych elementach, które pracują najintensywniej, a więc w miechach. Zastępują one sprężyny oraz amortyzatory, ulegają ciągłemu kurczeniu i prostowaniu, co powoduje zużycie materiału. Nigdy nie dochodzi do pękania amortyzatorów pneumatycznych bądź tego, że robią się w nich dziury. Zazwyczaj nieszczelność powstaje bardzo powoli i można z nią długo jeździć, jednak wszystkie pozostałe elementy będą bardziej obciążone. Przede wszystkim sprężarka, która oprócz utrzymywania ciśnienia w układzie będzie jeszcze musiała kompensować ubytki.
Dwa powyższe elementy znajdują się na samym początku układu. W sprężarce mogą zużyć się uszczelnienia wewnętrzne, co znacznie obniża jej sprawność. Rozdzielacz natomiast jest kolejnym elementem na drodze sprężonego powietrza. Przekierowuje on ciśnienie z kompresora do odpowiednich miechów zawieszenia. Tu również problemem mogą być zużyte uszczelnienia, a i zdarzają się uszkodzenia samych elektrozaworów. Podczas naprawy zawieszenia pneumatycznego zawsze należy przyjrzeć się tym komponentom i ewentualnie przeprowadzić ich serwis. Dzięki temu nie spotka nas przykra niespodzianka w przyszłości.