Właściwa ekspozycja produktów w sklepie można istotnie zwiększyć sprzedaż, ponieważ zwraca na siebie uwagę klientów i zachęca do zakupów. Wbrew pozorom umiejętność budowania ekspozycji nie należy do najprostszych zadań. To proces, który wymaga wiedzy z zakresu marketingu, psychologii, jak i odpowiednich zdolności manualnych i estetycznych. Niezwykle pomocne w tym zakresie są także badania rynku związane z zachowaniami konsumenckimi. Właściwie zaprojektowana ekspozycja zaprasza klientów do zakupów, zwiększa ich zainteresowanie asortymentem, budzi pozytywne skojarzenia. W związku z tym należy dołożyć wszelkich starań, aby jej projekt był zgodny z zasadami visual merchandisingu.
Aby zadbać o odpowiednią ekspozycję, w pierwszej kolejności należy zapewnić właściwe wyposażenie. W większości sklep odzieżowych wykorzystywane są klasyczne stojaki dostępne np. na stronie internetowej: https://best-line.com.pl/category/stojaki, które pozwalają estetycznie i schludnie ułożyć ubrania. Podobną rolę odgrywają manekiny, na których znajdują się najbardziej reprezentatywne elementy kolekcji. Ekspozycja powinna być zatem uporządkowana i przejrzysta, a także odpowiadać na aktualne potrzeby klientów.