Program lojalnościowy to jedna z najbardziej rozpowszechnionych strategii marketingowych. Jej podstawowe założenie polega na tym, że firma nagradza lojalnych klientów, którzy regularnie nawiązują kontakt z wybraną marką. Gratyfikacja może przybierać różne formy – od prezentów, poprzez kupony na dodatkowe zakupy aż po wypłatę gotówki. Mechanizm tej strategii opiera się na wzmacnianiu pozytywnego zachowania klienta, czyli powtarzającego się zaangażowania. W ten sposób firma zwiększa jego lojalność i zapewnia swojej marce stały rozwój. Idea programu opiera się na tym, że im bardziej lojalny klient, tym większą gratyfikację otrzymuje, co powoduje nawiązanie stałej relacji. Obecnie funkcjonuje wiele odmian tego rodzaju rozwiązania.
Najprostszym, a jednocześnie najbardziej korzystnym rozwiązaniem programu lojalnościowego jest program punktowy. Na czym polega? Za każdą zrealizowaną w sklepie transakcję klient otrzymuje określoną liczbę punktów, które w przyszłości może wymienić na określone nagrody, bon zakupowy lub innego rodzaju gratyfikację. Sposoby zbierania mogą być różnorodne. Jeden z nich można sprawdzić na witrynie https://loyaltyclub.pl/nabijanie-punktow/.