Rozrusznik to urządzenie odpowiedzialne za nadawanie wałowi korbowemu prędkości niezbędnej do rozruchu jednostki napędowej. W przypadku pojawienia się awarii konieczne jest dokonanie wymiany sprzętu na nowy lub jego regeneracja. Sposób naprawy uzależniony będzie w dużej mierze od przyczyny niesprawności ustalonej przez mechanika.
Przyjmuje się, że najczęściej do uszkodzenia rozrusznika dochodzi w wyniku jego przegrzania. Zgodnie z zaleceniami producentów urządzenie to może nieprzerwanie pracować maksymalnie przez 15 sekund. Kolejną próbę uruchomienia jednostki napędowej można podjąć nie wcześniej niż po upływie dwóch minut. Niestety zazwyczaj kierowcy nie przestrzegają tej zasady, co prowadzi do uszkodzenia szczotek, szczotkotrzymacza, komutatora, popychacza lub zębnika. Po przeprowadzeniu oględzin mechanik może zaproponować wymianę uszkodzonego podzespołu. Przykładowo koszt zakupu nowego rozrusznika marki Bendiks oscyluje na poziomie 500 zł.
Przyczyną awarii rozrusznika może być także niesprawny elektromagnes. Element ten jest potrzebny do wytworzenia pola elektromagnetycznego.
Po uruchomieniu rozrusznika elektromagnes przesuwa mechanizm sprzęgający w kierunku zębnika, który z kolei połączony jest z kołem zamachowym silnika. Uszkodzenie tego elementu może być wynikiem wady fabrycznej, przegrzania lub zanieczyszczenia. Nieprawidłowa praca rozrusznika bardzo często jest także spowodowana korozją. Wilgoć dostająca się do wnętrza przez występującą nieszczelność sprawia, że podzespoły tracą swe właściwości mechaniczne i elektryczne.