W obecnych czasach powszechnie znane są różnorodne techniki obsługi klienta. Wiele z tych rozwiązań może być już nieaktualnych lub wydawać się zbyt pospolitych. Dlatego istnieje ciągła potrzeba udoskonalania procesu obsługi klienta, aby była sprawna, szybka, efektywna i zadowalająca dla obu stron. Jednym z najnowocześniejszych rozwiązań stosowanych w obsłudze klienta są kampanie IVR.
Dobra komunikacja między firmą a klientem powinna charakteryzować się szybkością obsługi i jakością jej wykonania. Dlatego ważne jest aby firma mogła sprawnie reagować na potrzeby konsumentów. Kampanie IVR i VMS wspierają osiągnięcie tego celu.
Po pierwsze pozwalają na masową komunikację i jej interaktywną realizację. Dzięki czemu komunikaty wysyłane przez firmę docierają do większej ilości osób.
Drugą zaletą tego rozwiązania jest możliwość wysłania wiadomości głosowej, z równoczesnym umożliwieniem zyskania odpowiedzi od klienta.
Kolejnym atutem jest wyróżnienie na tle standardowych e-maili i SMS-ów, które obecnie są często ignorowanie. Konsumenci dostają inny rodzaj wiadomości, co zwiększa prawdopodobieństwo przyciągnięcia ich uwagi i otrzymania informacji zwrotnej.