Osoba planująca otworzyć własne biuro musi zwrócić uwagę na jego odpowiednie wyposażenie. Do urządzeń biurowych, które powinny znaleźć się w każdym biurze, zaliczyć należy przede wszystkim komputer stacjonarny z dostępem do internetu, telefon, a także drukarkę lub kserokopiarkę. Niestety zakup nowoczesnych urządzeń dobrej jakości może być dosyć kosztowny. W przypadku osób, które otwierają własną działalność, zebranie odpowiednich funduszy na sprzęt biurowy może być sporym wyzwaniem. Ciekawym sposobem na obniżenie kosztów początkowych jest dzierżawa kserokopiarek oraz innych urządzeń biurowych. Jest to świetne rozwiązanie szczególnie dla małych i początkujących firm. Płacąc stałą miesięczną opłatę, przedsiębiorca może korzystać z wysokiej jakości sprzętu bez konieczności jego kupowania na własność. Dodatkowym atutem tego rozwiązania jest to, że osoba dzierżawiąca sprzęt nie ponosi kosztów jego eksploatacji lub ewentualnych napraw. Dzięki temu ma możliwość precyzyjnego skalkulowania miesięcznych kosztów działalności.
Dzierżawiąc sprzęt biurowy, trzeba liczyć się z tym, że całkowite koszty dzierżawy będą wyższe od kosztów zakupu urządzenia na własność. Dlatego też w przypadku firm, w które dysponują wolnymi środkami finansowymi i pragną się rozwijać, lepszym rozwiązaniem będzie zakup sprzętu. Inwestycja w środki trwałe może być także korzystna ze względów podatkowych. Pozwala obniżyć dochody, a co za tym idzie wysokość podstawy, od której płacony będzie podatek na rzecz państwa. Decydując się na zakup sprzętu biurowego, można również samodzielnie decydować o sposobie jego naprawy lub serwisowania. Pozwala to na wybór zaufanych i sprawdzonych firm zajmujących się serwisem sprzętu, takich jak https://www.telekontrakt.pl/serwis-canon. W przypadku dzierżawy użytkownik nie ma wpływu na to, kto zajmuje się urządzeniami, z których korzysta.