Na początku swojej kariery wielu z nas zaczynało od pracy w gastronomii, na zmywaku, jako barmani lub kelnerzy. Każdy z nich musi mieć zapewnione miejsce odpoczynku, zastanówmy się więc, w co warto zaopatrzyć takie miejsce.
Kuchnia dla pracowników jest w czasie przerw obleganym miejscem, zatem powinna mieć niezbędne udogodnienia. Ważna jest lodówka, w której załoga może trzymać swoje posiłki czy przekąski. Potrzebne jest także miejsce do odpoczynku- krzesła, a także stół, przy którym będzie można zjeść czy napić się czegoś ciepłego. Pamiętajmy także o czajniku, dzięki któremu nasi pracownicy przygotują sobie kawę lub herbatę. Zaopatrzymy się także w małą kuchenkę lub mikrofalówkę, gdzie ekipa będzie mogła odgrzać posiłki. Oczywiście przydadzą się także sztućce, żeby nie trzeba było nosić własnych.
Warto też postarać się o wygodne rozwiązania dla pracowników. Dostęp latem do chłodnych napojów możemy im zapewnić nabywając syfon do wody. Orzeźwiony pracownik z pewnością będzie miał więcej energii. Warto też, aby załoga przez cały czas miała dostęp do pitnej wody, przykładowo z dystrybutora. Postarajmy się też o kubki czy szklanki, z których będzie można korzystać.
Kuchnia dla pracowników nie musi być duża. Ważne, żeby pomieszczenie było urządzone komfortowo, znajdowało się w spokojnym miejscu lokalu i pomagało załodze chwilę odpocząć na przerwie. Warto zainwestować w to pomieszczenie, gdyż goście widząc uśmiechniętych pracowników, chętniej odwiedzą nasz lokal ponownie.